Verstuurde e-mail in spambox? Zo voorkom je het

Verstuurde e-mail in spambox? Zo voorkom je het

Voor veel bedrijven is het vast wel herkenbaar: je stuurt een e-mail naar een (potentiƫle) klant, maar je ontvangt geen reactie. Bij navraag blijkt dat deze persoon de e-mail wel had ontvangen, maar dat de e-mail terecht was gekomen in de spambox.

E-mails in de spambox herkenbaar? Dat is verleden tijd! Hieronder staan enkele handige tips om de spamfactor van je e-mail te verminderen en zo voorkom je dat de e-mails in de spambox van de ontvanger terecht komen.

Er kunnen verschillende oorzaken zijn waardoor je e-mail geen hoge score haalt: slecht taalgebruik, te weinig tekst, geen titel, teveel plaatjes of verkeerde DNS-records. Hieronder enkele tips met een korte uitleg over hoe je dit kunt verbeteren.

Sender Policy Framework, SPF

Door de Sender Policy Framework toe te voegen aan de records maak je kenbaar aan de ontvanger dat jij echt de afzender bent van het bericht. Het is een soort identiteitsbewijs die de server krijgt om te laten weten dat de e-mail bij de server hoort.

DKIM

De DKIM techniek voegt simpelweg een handtekening toe aan de e-mail, zodat de server van de ontvangende partij weet dat de e-mail echt vanuit jouw server is verstuurd en niet onderweg is aangepast.

Verstuurde e-mail in spambox? Zo voorkom je het

Aantal woorden en onderwerp

Naast de bovenstaande technische zaken zijn er ook andere factoren die meespelen bij de spamscore. Vergeet bij een e-mail nooit het onderwerp. Een e-mail zonder onderwerp is minder betrouwbaar dan een e-mail met onderwerp. Ook spelen het aantal woorden in de mail mee. Hoe minder woorden je gebruikt, hoe hoger de spamscore wordt.

Hulp nodig?

Ben je zelf de beheerder van je server? Dan kun je bovenstaande tips zelf uitvoeren. Wanneer de server niet in eigen beheer is, stuur dan een bericht naar de beheerder om de problemen op te lossen.

Kom je er niet uit en heb je hulp nodig bij de aanpassingen? Dan helpen wij u uiteraard graag. Vul hieronder het contactformulier in en wij zullen contact met u opnemen om het probleem te verhelpen.

Zelf testen wat welke factor je e-mailadres heeft? Bekijk hetĀ HIER.

Ook interessant voor jou:

  • MMProjects jaaroverzicht

  • Verstuurde e-mail in spambox? Zo voorkom je het

  • Waarom je ‘nulled’ plugins moet vermijden binnen WordPress

Ook een nieuwe website laten maken?

Is je bedrijf toe aan een nieuwe website? We helpen je graag met het realiseren van een website die precies aansluit met je onderneming.