5 tips om je website bezoekers tevreden te houden

21 augustus 2017 - Algemeen

Een website heeft meestal een doel. Dit kunnen doelen zijn als: informatief, verkopend of als een visitekaartje. Toch blijft het doel van een website bijna altijd hetzelfde: de bezoeker van je website omzetten tot een tevreden klant voor je bedrijf. Hieronder geven we je 5 handige tips om de bezoekers op je website tevreden te krijgen én te houden.

1. Maak contact leggen zo eenvoudig mogelijk

Een veelvoorkomend probleem bij websites is dat het voor de bezoeker lastig is om contact te leggen. Je hebt het vast wel eens gezien, geen handige contactknop en er staat nergens een telefoonnummer of e-mailadres. Dit kan simpel anders.

Maak bovenin het menu een contactknop en laat deze linken naar een contactpagina. Op de contactpagina staan de NAW-gegevens, telefoonnummer en e-mailadres en eventueel een contactformulier.

2. Informatie binnen drie muisklikken

Uit onderzoek is gebleken dat een websitebezoeker afhaakt, wanneer deze niet de gezochte informatie vindt binnen 3 muisklikken. Maak daarom je website zo eenvoudig en overzichtelijk mogelijk, zodat de bezoeker krijgt wat die verwacht. Hang niet onnodig pagina’s achter elkaar zonder duidelijke informatie, want dan raakt de bezoeker geïrriteerd en uitgekeken op je website. Zorg ervoor dat de bezoeker niet afhaakt.

3. Snelle website

Nog een veelvoorkomend probleem, een langzame website. Een trage website zorgt ervoor dat bezoeker sneller afhaakt, omdat ze niet snel genoeg de informatie kunnen vinden die ze zoeken. Een goede- en snelle webhosting draagt dus bij aan een betere website.

Zoek je een goede- en snelle webhosting? Kijk dan eens op www.elkdomein.nl.

4. Praat als de doelgroep

Praten als de doelgroep is belangrijk om betrouwbaar en vertrouwelijk over te komen. Verkoop je bijvoorbeeld kinderspeelgoed, praat dan niet alsof je bankdirecteuren aanspreekt, maar richt je op de doelgroep van je producten. De doelgroep moet zich geassocieerd voelen met het bedrijf.

5. Zorg voor duidelijke NAW

De NAW-gegevens zijn belangrijke gegevens voor op je website. Vaak zie je dit ergens verstopt op de contactpagina, maar het is verstandig om deze gegevens op elke pagina te plaatsen.

Een oplossing hiervoor is de footer, de onderkant van je website. Zo kan de bezoeker op elke pagina contact opnemen en vinden waar je bedrijf gevestigd zit. Een stukje betrouwbaarheid dus. Ook is hier ruimte om bijvoorbeeld de openingstijden te plaatsen.

Ook een nieuwe website laten maken?

Is je bedrijf toe aan een nieuwe website? We helpen je graag met het realiseren van een website die precies aansluit met je onderneming.

Contact opnemen
Neem contact op